|
Vyhledávání spojů v jízdních řádech
Žižka, Ondřej ; Bidlo, Michal (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Nedílnou součástí moderní společnosti je pravidelná přeprava osob. Za tím účelem existují přepravní systémy, jejichž spoje se řídí předem daným jízdním řádem. Tato práce si klade za cíl prozkoumat možnosti automatického vyhledávání spojů z jednoho místa na jiné, takové vyhledávání implementovat, a prozkoumat možnosti použití metod soft computingu pro urychlení hledání v rozsáhlých jízdních řádech. V průběhu implementace se také pokusíme prozkoumat možnosti hromadných pseudo-paralelních výpočtů v procedurálních rozšířeních jazyka SQL.
|
|
Analýza bezbariérové akcesibility centra Prahy při využití GIS
Rosová, Eva ; Štych, Přemysl (oponent) ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce)
Analýza bezbariérové akcesibility centra Prahy při využití GIS Abstrakt Cílem bakalářské práce je srovnat a analyzovat území Prahy z hlediska jeho dostupnosti bezbariérovou hromadnou dopravou při využití geoinformačních systémů. V první části práce je provedena analýza současného stavu bezbariérové dopravy na území Prahy. V další části práce je popsán postup tvorby map, který vychází z interpolace prostorových bodových dat. V mapě jsou vymezena místa nedostupná bezbariérovou dopravou. Součástí mapy je i zobrazení linkového vedení všech prostředků hromadné dopravy a označení konečných stanic jednotlivých linek. Klíčová slova: časová dostupnost, interpolace, bezbariérová doprava, Praha, městská hromadná doprava
|
|
Vyhledávání spojů v jízdních řádech
Žižka, Ondřej ; Bidlo, Michal (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Nedílnou součástí moderní společnosti je pravidelná přeprava osob. Za tím účelem existují přepravní systémy, jejichž spoje se řídí předem daným jízdním řádem. Tato práce si klade za cíl prozkoumat možnosti automatického vyhledávání spojů z jednoho místa na jiné, takové vyhledávání implementovat, a prozkoumat možnosti použití metod soft computingu pro urychlení hledání v rozsáhlých jízdních řádech. V průběhu implementace se také pokusíme prozkoumat možnosti hromadných pseudo-paralelních výpočtů v procedurálních rozšířeních jazyka SQL.
|
| |
| |
|
Dopravní sítě města Zlín
Škobisová, Sandra ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Matějec, Jiří (oponent)
Práce se zabývá zmapováním dopravních sítí statutárního města Zlín. Popisuje městskou hromadnou dopravu v centru města, současný stav vozového parku dopravní společnosti Zlín -- Otrokovice. Zabývá se jedinou jednokolejnou železniční tratí, která zajišťuje propojení měst Otrokovice, Zlín a Vizovice. Analyzuje stav silniční dopravy Zlína a jeho okolí a její napojení na dálnici D1.
|
|
Dopravní síť Pardubic, srovnání s Hradcem Králové
Dvořáková, Iva ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Popis a zhodnocení dopravní sítě města Pardubic ve všech odvětvích dopravy(letecká, vodní, železniční, silniční a cyklistická) a její srovnání se sítí Hradce Králové. Integrace obou dopravních systémů. Návrhy zlepšení dopravní infrastruktury a integrované dopravy. Optimalizace spojení hromadnou dopravou vybrané městské části s centrem.
|
|
MHD Olomouc v kontextu IDSOK
Dostálová, Pavla ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Píša, Petr (oponent)
Práce pojednává o městské hromadné dopravě v Olomouci. Teoretická část práce se zabývá osobní dopravou. Následuje popis území - Olomouckého kraje - včetně jeho dopravní infrastruktury a integrovaného dopravního systému IDSOK. Hlavní část práce se věnuje MHD v Olomouci, kde jsou řešeny vybrané problémy - jako komfort cestujících, dodržování jízdních řádů, celková komunikace s cestujícím a trasování linek - konkrétně zavedení tramvajové dopravy do jižních sídlišť a určení provozních nákladů autobusové a tramvajové dopravy na zajištění přepravy z jižních sídlišť Povel a Nové Sady do centra města.
|
|
Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova
Ševčík, Karel ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Tuček, Gerhard (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o Dopravním podniku měst Mostu a Litvínova. V teoretické části je věnována pozornost základním pojmům osobní dopravy, jejím subsystémům a stručnému popisu historie plynu v dopravě. Na úvod praktické části je zmapována historie hromadné dopravy v regionu, dále následuje popis současné podoby společnosti DPmML, a.s. Praktickou část pak zakončuje proces plynofikace vozového parku společnosti a její ekonomická a ekologická analýza. Cílem práce je podat obraz o MHD na Mostecku v jeho minulosti i současnosti a zhodnotit ekonomickou výhodnost a ekologický přínos plynofikace.
|
| |